Sernik królewski

Na dobry i mam nadzieje, że owocny nowy początek bo naprawdę długo mnie nie było przesyłam Wam przepis na sernik królewski. Uwielbiam serniki. Czy wiedeńskie czy krakowskie, ale najbardziej zakochana jestem jednak w królewskim. Pyszny, kakaowy kruchy spód i idealnie delikatny ser to raj dla moich kupek smakowych. Długo zabierałam się za zrobienie mojego pierwszego, domowego sernika, ale było warto bo ciasto wyszło idealne.
Składniki:

Na ciasto:
  • 2 szklanki mąki pszennej (ok. 300g)
  • szczypta soli
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao
  • 3/4 szklanki cukru
  • 200g twardego masła
  • 2 jajka
Na masę serową:
  • 1kg zmielonego trzykrotnie tłustego twarogu (ja używam tego sera w wiaderku z Piątnicy)
  • 200g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 op. cukru waniliowego
  • 4 jajka
  • 1 op. budyniu śmietankowego
Sposób przygotowania:
Ciasto:
  • Do miski wsyp mąkę, dodaj sól, proszek do pieczenia, kakao i cukier oraz pokrojone w kostkę zimne masło. Rozdrobnij składniki aż powstanie kruszonka (używam do tego miksera, ale palcami też dacie radę). Dodaj jajka i połącz składniki tak alby powstało gładkie jednolite ciasto (tutaj radzę żeby użyć jednak siły własnych mięśni, a nie miksera). Uformuj kulkę i podziel na dwie równe części.
  • Jedną część ciasta włóż do lodówki lub zamrażalnika. Drugą część pokrój na cienkie plasterki i wyłóż nim spód formy o wymiarach 20x30cm posmarowaną masłem i wyłożoną papierem do pieczenia. Zrównaj spód palcami ugniatając ciasto. Podziurkuj widelcem.
Masa serowa:
  • Piekarnik rozgrzej do 180C.
  • Miękkie masło ubij z cukrem i cukrem waniliowym przez ok. 5 minut aż będzie puszyste. Następnie stopniowo dodawaj po jednym żółtku cały czas ubijając.
  • Wciąż ubijając dodawaj po łyżce twarogu. Na koniec zmiksuj masę z budyniem.
  • Białka ubij w oddzielnej misce na sztywno, dodaj do masy serowej i ostrożnie wymieszaj lub zmiksuj na najmniejszych obrotach na jednolitą masę, wyłóż na spód ciasta.
  • Na wierzch zetrzyj na dużych oczkach ciasto z lodówki.
  • Piecz przez 45 minut

Komentarze

  1. Hmm :) jak patrzę na to ciasto, to tak nabieram na nie ochoty, że chyba je niedługo zrobię :D wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudownie , a smakuje pewnie jeszcze lepiej :)!

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj rano myślałam o tym, żeby zrobić jakiś sernik i już mam fajny przepis! Dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, zapewniam, że zasmakuje całej rodzinie :)

      Usuń
  4. bardzo apetycznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie wyszedł za suchy. Co z nim nie tak ?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty