Ciasteczka karbowane

Z czym kojarzy Wam się wizyta u babci? Mi zdecydowanie z ciasteczkami, takimi maślanymi z marmoladą. Nawet w tym momencie przypomina mi się ich smak i zapach. Na samą myśl o nich ślinka mi cieknie. I właśnie przepis na takie ciasteczka przedstawiam Wam dzisiaj poniżej. Mam nadzieje, że będą Wam smakowały tak samo bardzo jak te robione przez Wasze babcie.
Składniki:
  • 250g margaryny
  • 150g cukru
  • 1op cukru waniliowego
  • 1 jajko
  • 175g mąki pszennej
  • 175g mąki ziemniaczanej
  • 1op/słoik twardej marmolady
Sposób przygotowania:
  • Margarynę przełóż do miski, wymieszaj na gładki krem mikserem ustawionym na najwyższe obroty. Porcjami wsypuj cukier i cukier waniliowy. Całość mieszaj tak długo, aż otrzymasz jednolitą masę. Następnie wbij jajko i dokładnie wyrób ciasto.
  • Mąkę pszenną połącz z ziemniaczaną, porcjami wysypuj do masy, wyrabiaj mikserem ustawionym na średnie obroty.
  • Do rękawa cukierniczego z końcówką w kształcie gwiazdki przełóż ciasto.
  • Ciasto wyciskaj na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia tworząc kółka około 3-4cm średnicy. 
  • W drugi rękaw (tym razem bez końcówki) nałóż marmolady. Na środek każdego ciastka wyciśnij kleksa marmolady.
  • Gotowe ciastka włóż do piekarnika nagrzanego do 180C. Piecz przez około 15 minut.

Komentarze

  1. Jejku. Ja uwielbiam takie ciacha. Dzięki za przepis - będzie pieczone ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo apetycznie, musze wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każde miłe słowo jest dla mnie niezwykle ważne, dziękuje :D
      Daj znać czy smakowały.

      Usuń
  3. Całkiem łatwy przepis, te ciasteczka są przepyszne ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak rzeczywiście przepis nie należy do trudnych, a zrobienie ciastek to ogromna przyjemność :) Dzięki

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty