Poduszkowiec

Dzisiaj mamy powód do świętowania. Pokonaliśmy margines 10 000 wyświetleń na blogu!!! Dziękuję za ten piękny wynik.
Jednocześnie chciałam Was przeprosić bo w ubiegłym tygodniu nie pojawił się żaden wpis. Taka sytuacja miała miejsce z przyczyn ode mnie niezależnych. Nawał pracy, obowiązków i emocji (na szczęście tych pozytywnych) sprawiły, że totalnie nie miałam czasu tutaj zajrzeć. W rekompensacie postaram się w tym tygodniu nadrobić zaległości i wstawić dwa wpisy, a nie jeden.
Dzisiaj jest pierwszy dzień moich wakacji i postanowiłam zacząć je bardzo pracowicie, przygotowując ciasto do którego przymierzałam się już od pewnego czasu. Jak możecie zauważyć to "PODUSZKOWIEC", tak napisany wielkimi literami bo w brew moim oczekiwaniom okazał się naprawdę smaczny. Podeszłam do tego ciasta z dystansem, sam wygląd jak i składniki mnie nie przekonywały, ale pozytywnie się zaskoczyłam.
Składniki:
Na ciasto:
  • 5 jajek
  • 220g mąki pszennej
  • 180g cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 125ml oleju
  • 125ml wody
  • 4 łyżki kakao
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
Na masę serową:
  • 500g zmielonego trzykrotnie twarogu tłustego
  • 1 op. budyniu śmietankowego
  • 100g cukru
Sposób przygotowania:
  • Jajka ubij z cukrem. Dodaj olej, wodę, roztopioną czekoladę i dalej ubijaj. Mąkę, proszek do pieczenia i kakao połącz. Dodaj do masy jajecznej następnie mieszaj krótko mikserem ustawionym na najniższe obroty. Gotowe ciasto przelej do blachy (25x25cm) wysmarowanej margaryną i wysypaną bulką tartą.
  • Piecyk rozgrzej do temperatury 180°C program góra/dół.
  • Ser zmiksuj z budyniem i cukrem. Kiedy składniki utworzą jednolitą masę przełóż ją do worka cukierniczego i wyciśnij na pasy w pionie i poziomie tak by utworzyły kratkę.
  • Gotowe ciasto włóż do piekarnika na ok. 40 minut.



Komentarze

Popularne posty