Biało-czarne ciasteczka

Dzisiaj chciałam wam pokazać niedawno testowany przeze mnie przepis. Oczywiście nie byłabym sobą gdybym go nie poprawiła. Mam nadzieje, że ciasteczka Wam zasmakują.

Składniki:
  • 150g miękkiego masła lub margaryny (ja użyłam Kasi)
  • 5 łyżek cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowy
  • 1 jajko wielkości M
  • 120g mąki pszennej
  • 50g mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka mleka  
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao w proszku
Sposób przygotowania:
  • Masło lub margarynę przełożyć do wysokiej miski, utrzeć na gładki krem mikserem ustawionym na najwyższe obroty. Małymi porcjami dodawać cukier i cukier wanilinowy, dokładnie wymieszać na jednolitą masę. Wbić jajko, wyrobić mikserem (około pół minuty)
  • Mąkę pszenną połączyć z mąką ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia. Przygotowaną mieszankę w dwóch porcjach wsypać do masy, wymieszać mikserem ustawionym na średnie obroty. Szpachelką do ciasta lub łyżką podzielić przygotowaną masę na dwie równie części.
  • Jedną część ciasta rozsmarować na płaskim talerzu. Kakao połączyć z mlekiem, dodać do drugiej części ciasta, dokładnie wymieszać. 
  • Ciemne ciasto przełożyć na jasne, delikatnie rozprowadzić.
  • Piekarnik grzałka góra/dół rozgrzać do temperatury 180 stopni Celsjusza.
  • Z przygotowanego dwukolorowego ciasta oddzielać dwiema łyżeczkami podłużne porcje ciasta. Układać je na przygotowanej blasze, zachowując odstępy. Blaszki z ciastkami wsuwać kolejno na środkowy poziom nagrzanego piekarnika. Ciasteczka piec 12-15 minut. 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty