Domowy dżem truskawkowy

Hej, hej!
Najpierw trochę inny temat bo mam dla Was ogłoszenie. Wczoraj wystartowała oficjalna strona bloga na Facebooku. Jestem z tego powodu bardzo dumna i mam nadzieje, że przez to będzie Was jeszcze więcej. Wchodźcie, klikajcie "lubię to", a będziecie na bieżąco w kwestii nowych postów na blogu. Link -> KLIK
To teraz do rzeczy. Pomysł na zrobienie dżemu zrodził się strasznie spontanicznie. Zobaczyłam, poczytałam, dowiedziałam się i przystąpiłam do działania. Muszę się Wam przyznać, że to mój pierwszy raz z przetworami, ale już wiem, że nie ostatni. Sama idea zamykania smaków lata na zimę jest genialna, a robienie tego sprawiło mi niesamowitą przyjemność. 
Składniki:
  • 1 kg cukru żelującego proporcja 1:1
  • 1 kg truskawek
Sposób przygotowania:
  • Truskawki umyj i obierz ze szypułek. Następnie pokrój na małe kawałki.
  • Pokrojone truskawki wrzuć do garnka i wsyp cukier.
  • Zasypanie truskawki odstaw na około 1 godzinę.
  • Po godzinie nasz soczek truskawkowy doprowadź do wrzenia. Następnie gotuj przez 4 minuty.
  • Gotowy dżem szybko przełóż do wyparzonych słoików. Ważnie jest to żebyś tuż po nałożeniu dżemu do słoika od razu go mocno zakręcił i odstawił zakrętką do dołu. Dzięki temu słoiki się zawekują. 
  • Odstaw dżem do wystygnięcia.


Komentarze

Popularne posty