Biszkopt z jabłkami

Ja naprawdę nie wiem jak to się stało, ale znowu to zrobiłam. Znowu zapomniałam o istnieniu tego miejsca. Chciałabym obiecać, że się poprawię, ale chyba nie mogę. Uznajmy, że do ideału mi daleko więc też nie zbyt panuje nad moim wydającym się "skrupulatnie ułożonym" życiem.
Ale na szczęście o pieczeniu nigdy nie zapominam.
Przedstawiam Wam przepis, którego szukałam od X czasu. Maja mama zawsze opowiadała mi o pysznym cieście z jabłkami, które piekła razem z moją babcią jak była mała. Przepis zaginął, ale po długim czasie odnalazłam odpowiednik tego ciasta.
Składniki:
  • 300g mąki pszennej 
  • 150g cukru
  • 200g masła
  • 100ml mleka
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 jabłka
  • 1 cytryna
Sposób przygotowania:
  • Cytrynę wyszoruj, sparz i zetrzyj skórkę na tarce. Z cytryny wyciśnij sok.
  • Masło utrzyj z cukrem. Dodaj mleko, jajka, proszek do pieczenia oraz skórkę z cytryny i utrzyj na gładką masę.
  • Jabłka obierz, usuń gniazda nasienne i pokrój w cienkie plasterki. Skrop je w misce sokiem z cytryny, żeby nie ściemniały.
  • Dno i boki tortownicy (22cm) wyłóż papierem do pieczenia. Wylej ciasto, rozłóż na nim plastry jabłka. Piecz w piekarniku rozgrzanym do 180°C przez 1 godzinę.


Komentarze

Popularne posty